ВсичкиИнтервютаHR ТенденцииКариерно развитие
Медийни

Среща с Любомир Иванов - старши мениджър „Привличане на таланти, обучение и развитие“ в А1 България

Автор: Анета Христова  |  Дата на публикуване: 2021-07-13 18:07:00  |  Промяна: 2021-07-13 18:15:03

От А1 вярват, че отношенията служител-работодател винаги трябва да се основават на взаимно изгодни условия, лоялност и доверие

Срещаме ви с Любомир Иванов, който  поема ролята старши мениджър на отдел „Привличане на таланти, обучение и развитие“ в направление „Човешки ресурси“ в А1 България през август 2020 г., след като в продължение на три години е оглавявал екипа, отговарящ за обученията на служителите на телекома. Между ноември 2016 и септември 2017 придобива опит в сферата на консултантските услуги и обученията. Кариерата му в А1 започва през 2009 г. като търговски консултант и преминава през различни търговски и ЧР позиции. Завършил е Университета за национално и световно стопанство (УНСС) и има редица допълнителни сертификати в сферата на управлението на човешките ресурси.

Какви качества търсите в бъдещите служители и стажанти на А1?

Качествата, които търсим в нашите служители – настоящи и потенциални, са преди всичко да са отговорни, амбициозни и креативни. Важно е да са гъвкави и адаптивни и да могат да работят в различни условия, каквито динамичният сектор, в който оперира компанията ни, изисква. Сред тях са както работа с колеги от други екипи и йерархични нива, така и справяне с междукултурните различия на работното място, когато става дума за съвместни проекти с колеги от другите държави от А1 Group.

Смятате ли, че младото поколение е прекалено ухажвано през последните няколко години от компаниите, тъй като има недостиг на кадри в различните сфери на бизнеса?

Дали колегите прекалено ухажват по-младите е по-скоро тяхно решение за подхода и изискванията на техния бизнес. Ако става дума за това дали по-младите поколения имат по-високи изисквания, то моето убеждение е, че категорично не. Недостиг на пазара на труда има, но той е не толкова на хора като общ брой, а на хора с необходимите компетенции. Напълно нормално е хората с висока квалификация и професионални качества да имат изисквания към бъдещия си работодател. Вярвам, че отношенията служител-работодател винаги трябва да се основават на взаимно изгодни условия, лоялност и доверие. Затова и не мисля, че можем да говорим за прекалено ухажване на по-младите поколения, а по-скоро на специалистите с най-търсените и утвърдени професионални качества, което е напълно нормално в пазарни условия.

Какво бихте посъветвали младите хора, които сега започват своя кариерен път?

Преди всичко да не забравят, че са родени в дигиталната ера. Това им дава редица предимства спрямо по-възрастните поколения. Съветвам ги да учат, да се развиват в професионален и личностен план и да търсят призванието си. Днешният бизнес предоставя огромно разнообразие от възможности за развитие, появяват се нови професии и поприща, и само непрекъснатото учене дава възможност на хората да се възползват от тях.

Как успявате да мотивирате хората от вашия екип и в същото време да внедрявате нови стратегии във фирмата?

Имам два ключови принципа в работата си като мениджър. Първият е, че винаги се старая да дам на колегите си отговор на въпроса „Защо?“. Убеден съм, че само така можем както като екип, така и като индивидуалности, да стигнем до вътрешната мотивация, която ни е нужна, за да се справяме успешно с всички предизвикателства. Вярвам, че всеки от екипа ми работи с още по-голям хъс и упоритост, когато е наясно с голямата картина.

Вторият принцип, който спазвам не само с колегите, но и с всички, с които работя през годините, е че съм ангажиран към всеки като към личност. Това е и един от принципите в нашата компания, защото за да е истински мотивиран един човек, той трябва да се чувства „у дома си“ на работното място, да знае, че може да разчита на мениджъра си в трудни ситуации и че ще получи признание за успехите си.

Какви са възможностите за професионално развитие в А1? Може ли да разкажете повече за тях, как се предоставят?

Огромни. Мисля, че и моят собствен кариерен път е пример за това. Всеки от близо 4 000 служители в компанията има разнообразни възможности за учене, което обхваща както сфери от професионалното, така и от личностното развитие. Развиваме редица програми в това отношение. Една от тях е Клубът на знанието, в който колеги, които са специалисти в определена област, преподават на хора от други направления своя опит и знания. Развиваме също и е-learning платформа, включваща над 2000 обучения по разнообразни теми. За колегите, които работят в сферата на корпоративните продажби, имаме ICT Академия, в която могат да надградят знанията и уменията си по отношение на спецификите на ICT и IoT решенията на А1. Отделно предлагаме възможност за участие в програма за развитие на таланти, след успешното завършване на която колегите могат да продължат в МВА програма. В допълнение, във всяко направление служителите могат да се възползват и от специфични за тяхната област външни обучения.

Мисля, че разнообразието от програми, което предлагаме, подготвя хората да постигнат най-доброто по отношение на своето кариерно развитие. Но е въпрос на лична мотивация и отдаденост, разбира се.

Какви са настоящите цели, които А1 се стреми да постигне?

 Да ставаме все по-предпочитан работодател, разбира се.

 


Анкета
През лятото ще:
Работите
Учите за изпити
Почивате активно
Ще си търсите работа
Друго
RSS Новини