ВсичкиИнтервютаHR ТенденцииКариерно развитие
Медийни

Топ 50 на най-желаните работодатели в България според студентите за 2019

Автор: Росица Радоева  |  Дата на публикуване: 2019-05-23 17:07:00  |  Промяна: 2019-05-23 17:08:33

Челната тройка се оглавява за първи път от Банка ДСК

Над 8200 студенти от България и чужбина определиха ТОП 50 на най-желаните работодатели у нас. За трета поредна година проучването Graduate Survey се проведе между 1 февруари и 15 май 2019 г. от To The Top Agency.

Челната тройка се оглавява за първи път от Банка ДСК, която се придвижи от 4-то място през 2017г., 3-то през 2018г., до върха на класацията. Coca-Cola HBC Bulgaria АД е втора в топ 50 за 2-ра поредна година, а България Ер АД заема 3-тото място (2017г. - №9, 2018г. - №10).

В топ 10 са още (4) Софарма АД, (5) Кока Кола Хеленик Бизнес Сървисиз Организейшън (БСО), (6) Луфтханза Техник София ООД, (7) Телъс Интернешънъл ( Тelus International Еurope), (8) Ай Би Ем България ЕООД, (9) Ви Ем Уеър България (Vmware) и (10) ИКЕА България.

Във време, в което темата за задържане на талантите в страната и „завръщане от чужбина“ е особено наболяла, проучването помага на компаниите да разберат какви са предпочитанията и очакванията на днешните студенти. Това са онези фактори, които биха ги привлекли като служители в компанията, с какво ги свързват и защо биха работили за конкретната организация.

Graduate Survey 2019 е попълнена от точно 8241 учещи в 51 университета в България, а за първа година и от следващите в университети зад граница. Информацията, която студентите са попълнили в анкетата, е достъпна като индивидуален анализ за всяка компания, която прояви интерес.

 В над 50 въпроса, обхващащи емоционални и функционални характеристики на компаниите, студентите определят имиджа на работодателите според тях. Това е съществена част от т.нар. Работодателска марка или доколко даден работодател е желан и избиран сред най-талантливите на пазара на труда.

Къде най-талантливите студенти от България и българи в чужбина искат да започнат своята кариера, все още се определя не толкова от заплатата, а от фактори като „силно лидерство на мениджърите“, “ясно структурирана стажантска програма”, “силна визия за бъдещето”, “лидер в сектора си” и “добри перспективи за бъдещо развитие”. За поредна година най-големият проблем, който се оказва, че имат студентите, е ниското ниво на информираност за “възможностите по позиции, които предлага тази компания”, споделя Ралица Генчева, организатор на проучването.

 „Проучването Graduate Survey дава стабилна основа на всяка компания, която иска да оптимизира бюджета си за подбор и задържане на студенти, чрез пълна информация за имиджа като работодател и как се е формирал той“, казва Георги Георгиев, Управител на ToTheTop Agency.

Г. Георгиев: Опитът от предходните 2 години ни показва, че анализът на мнението на студентите предоставя всички опорни точки, над които българският бизнес трябва да се съсредоточи, за да разреши проблемите си с набирането на млад персонал в България.

Разширен доклад от проучването дава отговор на въпросите:

Каква е представата за Вас и Вашите конкуренти като работодатели?

Къде да влагате бюджетите си за маркетинг и подбир на талнти сред студентите

Кои са основните причини, поради които студентите желаят или не желаят да работят за Вас?

Как се представят вашите конкуренти

Има ли и какви са заплахите за бизнеса Ви?

Как да подобрите процеса по откриване и подбор на персонал?

В кои университети е популярна Вашата компания и в кои не

Кои са каналите, по които бъдещите Ви служители научава за Вас?

Кои са най-важните характерситики, които новата вълна таланти на България очаква своя бъдещ работодател да притежава?

Какви са демографските характеристики на анкетираните, които искат да работят за Вас или Вашите конкуренти?

 ­­­Съдържание на доклад от Graduate Survey 2019

В съдържанието на доклада ще откриете над 50 фактора, оценени от Студентите за Вашата компания, най-близкия Ви конкурент или лидера в индустрията, както и средните стойности за индустрията. Едно безценно сравнение, което помага на компанията да оптимизира представянето си и подобрява значително конкурентно способността ни на пазара на труда.

Докладът съдържа и демографска информация за студентите, топ 15 фактора за идентичност на бранда, канали по които предпочитат да получават информация за вашия бранд, очаквана стартова заплата и много други.

Повече ще откриете на сайт на организатора тук: http://tothetopinternational.com/graduate-survey/ ­­


Анкета
Бихте ли избрали да работите в чужбина?
Да, защото финансовото възнаграждение е високо;
Да, защото стандарта на живот в България е твърде нисък
Не, защото съм доволен от работата в България;
Не, защото не желая да напускам страната си;
Да, защото имам роднини в чужбина
Няма значение;
RSS Новини