ВсичкиИнтервютаHR ТенденцииКариерно развитие
Медийни

10 ключови качества, които ще ви помогнат да бъдете добър служител

Автор: Росица Радоева  |  Дата на публикуване: 2019-07-01 13:51:00  |  Промяна: 2019-07-01 13:56:39

HR тенденции

  Ако попитате, който и да е HR мениджър ще откриете, че намирането на добри служители, не е лесна задача. На тях или им липсват определени качества и черти, или просто не успяват да се впишат в съществуващата фирмена среда. Всичко това прави процеса по намиране на качествен персонал 10 пъти по труден.

  Мениджърите по човешки ресурси и работодателите често са склонни да се фокусират само върху уменията на кандидатите за работа и пренебрегват важните качества, които създават идеалния работник. Това води до неподходящо наети кадри и досадни обучения.

 Докато всеки служител е различен и носи със себе си смесица от таланти и характерни черти, има някои общи качества, за които трябва да се погрижите.

 Ето и пример за 10 ключови качества, които ще ви бъдат полезни, за да впечатлите бъдещият си работодател.

1. Отговорност

Осигуряването на служителите на усещане за задължение и за пълна отговорност върху тяхната работа е ключов мотиватор за труд.
Когато ни се делегират работни задачи, дава ни се свобода да решим как да постигнем желаните резултати и ни се демонстрира доверие в нашите способности да се справим отлично с тях, това ни мотивира наистина да го направим.

2. Честност

Честните служители са не само високо ценени от работодателите си, но и високо уважавани. Те са хората, които могат да ви се обадят, за да ви уведомят, че не са си чули алармата и ще закъснеят за работа. За тях не е проблем да признаят, когато са сгрешили. Те остават прозрачни по всяко време и може да се разчита на тях. Служителите, които са готови да признаят своите недостатъци и да споделят искреното си мнение с останалите, вече са направили първата крачка към успеха.

3. Дисциплина

Да притежавате умението да сте дисциплинирани и да работите успешно в напрегнати ситуации е сложно, особено когато в работната среда сте обградени от неща, които отвличат вниманието ви, като например разговори между колегите ви свързани с неща извън работата, както и пускането на шеги в работния процес. Ценният служител, обаче знае как да запази вниманието си и да се концентрира изцяло върху изложените му задачи от работодателя.

4. Увереност

Самоувереността е необходима, за да ни направи по-силни и по-успешни. Ако кандидатът вярва в собствените си способности и умения, е по-вероятно и неговият работодател да повярва също в тях. Този тип служители обикновено са трудолюбиви, знаещи и се стремят към съвършенство. Вместо да губят времето си в съмнение за незначителни въпроси те просто се справят с поставената им задача.

5. Екипност

Умението да съумяваш да се сработваш с всички от екипа е високо ценено качество от работодателите. Една голяма полза от работата в екип е вдъхновението и идеите, които могат да бъдат получени, в резултат от дискусии, тъй като има задачи, които не могат да бъдат изпълнени само от един човек, необходими са идеите и усилията на поне още няколко души. Затова е важно да покажете, че поставяте екипа и хората, които го съставляват пред своите лични цели интереси.

6. Адаптивност

Това е умението на даден служител да управлява няколко различни задачи едновременно, да ги приоритизира и да се приспособява към бързо променящи се обстоятелства и работни ангажименти. Такива служители притежават и емоционална интелигентност , с която могат да се приспособяват в различни ситуации , променяйки своите реакции и поведение, за да се погрижат за хората, които ги заобикалят. В случаи, когато даден колега е напрегнат и нервен, те знаят какво да направят, за да се справят с него.

7. Комуникативност

За работодателите е от изключителна важност един служител да умее да слуша, пише и говори ефективно, а причината е, че в основата на всеки успешен бизнес стои добрата комуникация. Успешните служители ще разберат важността на добрата комуникация на работното място и това, че неправилната и некачествена комуникация може да предизвика сериозни проблеми. Те говорят ясно и се изразяват по начин , по който да бъдат разбрани максимално добре , за да не възникват неразбирателства. Те притежават също и способността да се вслушват в това какво казват другите, като усвояват информацията, преди да отговорят и по този начин показват, че ясно са мислили за това, което току-що са чули.

8. Мотивация

Едно много търсено и изисквано качество от работодателите напоследък. Всеки мениджър обича служител, който е амбициозен и мотивиран да поеме всяка задача ,независимо колко е трудна тя. Желанието за работа, доброто настроение и мотивацията за постигане на целите са качества, които всеки работодател цени и търси в служителите си.

9. Целенасоченост

Кандидатите, които си поставят високи цели или желаят да постигнат големи резултати са силни конкуренти и отдадени служители. Те се стремят да научат нови неща и да свършат повече работа , дори да трябва да работят денонощно. Точно това ги отличава от обикновените служители, които дават малко от себе си и нямат търпение работният ден да свърши, за да се приберат.

10. Позитивност

Позитивните и оптимистични служители никога не се оплакват от възложените им задачи, приемат конструктивните критики и се стараят да полагат още повече усилия, за да бъдат успешни на работното място. Тяхното поведение става заразно дори и за негативните хора.
Работата трябва да им дава усещане за цел и смисъл и да ги кара да се чувстват ангажирани с развитието и успеха на компанията. Позитивните хора не се замислят да търсят други възможности за работа, тъй като се чувстват удовлетворените от тази, която вършат в момента.

 


Анкета
Планирате ли да смените работата си след лятото
Да, ако дотогава не ме повишат
Не, защото харесвам работата си
Не съм го мислил
Чувствам се удовлетворен за момента
RSS Новини