ВсичкиИнтервютаHR ТенденцииКариерно развитие
Медийни

10 ключови качества, които ще ви помогнат да бъдете добър служител

Автор: Росица Радоева  |  Дата на публикуване: 2019-07-01 13:51:00  |  Промяна: 2019-07-01 13:56:39

HR тенденции

  Ако попитате, който и да е HR мениджър ще откриете, че намирането на добри служители, не е лесна задача. На тях или им липсват определени качества и черти, или просто не успяват да се впишат в съществуващата фирмена среда. Всичко това прави процеса по намиране на качествен персонал 10 пъти по труден.

  Мениджърите по човешки ресурси и работодателите често са склонни да се фокусират само върху уменията на кандидатите за работа и пренебрегват важните качества, които създават идеалния работник. Това води до неподходящо наети кадри и досадни обучения.

 Докато всеки служител е различен и носи със себе си смесица от таланти и характерни черти, има някои общи качества, за които трябва да се погрижите.

 Ето и пример за 10 ключови качества, които ще ви бъдат полезни, за да впечатлите бъдещият си работодател.

1. Отговорност

Осигуряването на служителите на усещане за задължение и за пълна отговорност върху тяхната работа е ключов мотиватор за труд.
Когато ни се делегират работни задачи, дава ни се свобода да решим как да постигнем желаните резултати и ни се демонстрира доверие в нашите способности да се справим отлично с тях, това ни мотивира наистина да го направим.

2. Честност

Честните служители са не само високо ценени от работодателите си, но и високо уважавани. Те са хората, които могат да ви се обадят, за да ви уведомят, че не са си чули алармата и ще закъснеят за работа. За тях не е проблем да признаят, когато са сгрешили. Те остават прозрачни по всяко време и може да се разчита на тях. Служителите, които са готови да признаят своите недостатъци и да споделят искреното си мнение с останалите, вече са направили първата крачка към успеха.

3. Дисциплина

Да притежавате умението да сте дисциплинирани и да работите успешно в напрегнати ситуации е сложно, особено когато в работната среда сте обградени от неща, които отвличат вниманието ви, като например разговори между колегите ви свързани с неща извън работата, както и пускането на шеги в работния процес. Ценният служител, обаче знае как да запази вниманието си и да се концентрира изцяло върху изложените му задачи от работодателя.

4. Увереност

Самоувереността е необходима, за да ни направи по-силни и по-успешни. Ако кандидатът вярва в собствените си способности и умения, е по-вероятно и неговият работодател да повярва също в тях. Този тип служители обикновено са трудолюбиви, знаещи и се стремят към съвършенство. Вместо да губят времето си в съмнение за незначителни въпроси те просто се справят с поставената им задача.

5. Екипност

Умението да съумяваш да се сработваш с всички от екипа е високо ценено качество от работодателите. Една голяма полза от работата в екип е вдъхновението и идеите, които могат да бъдат получени, в резултат от дискусии, тъй като има задачи, които не могат да бъдат изпълнени само от един човек, необходими са идеите и усилията на поне още няколко души. Затова е важно да покажете, че поставяте екипа и хората, които го съставляват пред своите лични цели интереси.

6. Адаптивност

Това е умението на даден служител да управлява няколко различни задачи едновременно, да ги приоритизира и да се приспособява към бързо променящи се обстоятелства и работни ангажименти. Такива служители притежават и емоционална интелигентност , с която могат да се приспособяват в различни ситуации , променяйки своите реакции и поведение, за да се погрижат за хората, които ги заобикалят. В случаи, когато даден колега е напрегнат и нервен, те знаят какво да направят, за да се справят с него.

7. Комуникативност

За работодателите е от изключителна важност един служител да умее да слуша, пише и говори ефективно, а причината е, че в основата на всеки успешен бизнес стои добрата комуникация. Успешните служители ще разберат важността на добрата комуникация на работното място и това, че неправилната и некачествена комуникация може да предизвика сериозни проблеми. Те говорят ясно и се изразяват по начин , по който да бъдат разбрани максимално добре , за да не възникват неразбирателства. Те притежават също и способността да се вслушват в това какво казват другите, като усвояват информацията, преди да отговорят и по този начин показват, че ясно са мислили за това, което току-що са чули.

8. Мотивация

Едно много търсено и изисквано качество от работодателите напоследък. Всеки мениджър обича служител, който е амбициозен и мотивиран да поеме всяка задача ,независимо колко е трудна тя. Желанието за работа, доброто настроение и мотивацията за постигане на целите са качества, които всеки работодател цени и търси в служителите си.

9. Целенасоченост

Кандидатите, които си поставят високи цели или желаят да постигнат големи резултати са силни конкуренти и отдадени служители. Те се стремят да научат нови неща и да свършат повече работа , дори да трябва да работят денонощно. Точно това ги отличава от обикновените служители, които дават малко от себе си и нямат търпение работният ден да свърши, за да се приберат.

10. Позитивност

Позитивните и оптимистични служители никога не се оплакват от възложените им задачи, приемат конструктивните критики и се стараят да полагат още повече усилия, за да бъдат успешни на работното място. Тяхното поведение става заразно дори и за негативните хора.
Работата трябва да им дава усещане за цел и смисъл и да ги кара да се чувстват ангажирани с развитието и успеха на компанията. Позитивните хора не се замислят да търсят други възможности за работа, тъй като се чувстват удовлетворените от тази, която вършат в момента.

 


Анкета
Колко често работодателят ви позволява да имате "home office?"
Поне веднъж в седмицата
Нямам възможност да работя от вкъщи, защото работата не ми го позволява
Работя от вкъщи, когато съм болна/ен
Мога да работя от вкъщи без ограничение
RSS Новини