ВсичкиИнтервютаHR ТенденцииКариерно развитие
Медийни

5 бизнес умения, които да научите, за да бъдете успешни в живота

Автор: Росица Радоева  |  Дата на публикуване: 2016-06-16 17:30:00  |  Промяна: 2016-08-15 11:24:49

Умения, които трябва да притежавате, ако искате да бъдете успешни в бизнеса

Всеки един от нас желае да бъде успешен във вземането на важни решения в живота, в работата си и дори във възпитанието на децата си. Студенти и професори от университета във Вирджиния, които провеждат обучения за „Бизнес умения“ и издават сертификати за всеки, който е преминал успешно курса, споделят 5-те най-важни умения, за да бъдеш успешен в живота.

1.Добри комуникативни умения
Според доклад на „Блумбърг“ от 2015 година, повечето работодатели търсят хора със силни комуникационни способности, тъй като за тях е важно как водят преговори с клиенти и до колко са убедителни в идеите си.
Оказва се обаче, че хора с такива умения са изключително трудни за убеждаване да започнат работа на друго място.
Поради тази причина, програма в областта на бизнес специалностите поставя силен акцент върху комуникационните стилове и стратегии. Ето защо професори от университета във Вирджиния наблягат на групова работа между студентите, дискусии как да вдъхновяват другите и да им помагат да постигат целите си, и да правят неща, които не са предполагали, че могат. Също провеждането на сесии за публично говорене е важно с цел да изпъкне индивидуалността на всеки един участник.
Според Марша Пенц, преподавател по „Управление на комуникациите“ във Вирджиния, общуването е едно от най-важните качества на всяка една личност, която иска да успее. Ако вие търсите да подобрите вашите комуникативни умения, трябва да откриете първо кои са вашите най-големи недостатъци, казва тя.

2.Лидерските умения
Най-силно можете да покажете своите лидерски умения, когато имате възможността да ръководите екип от хора, дори да сте най-младият във вашия екип. Това е важно за вашето кариерно израстване. Вие можете да проявявате вашите лидерски умения всеки път, когато трябва да се вземе важно решение във фирмата. Да разрешите проблем, за да се избегне конфликт между колегите или да дадете ценен съвет.
Според Елиза Кърин, „ Лидерството обикновено означава да вдъхновяваш другите чрез примери“. Лидерството се постига чрез постоянство и целенасоченост.
- Трябва постоянно да полагаш усилия да усъвършенстваш уменията си, да комуникираш ефективно със своя екип.
- Лидерите трябва да умеят да изразяват идеите си пред останалите и да се адаптират, за да покрият нуждите на хората, с които разговарят.
- Силният лидер знае кога да се делегира. Студент от университета във Вирджиния казва, че за да бъдеш добър лидер трябва да вярваш в способностите си, да мотивираш другите и да създаваш продуктивни екипи, от които да извличаш най-доброто.

3.Разбирането на маркетинга е важна стъпка, за да бъдете успешни хора.
Няма значение каква е професията ти или сферата на дейност - вашият успех зависи от клиента. „Маркетингът е важен компонент за всеки един бизнес, за да може правилно да предлага своите продукти или услуги на потенциални клиенти“, казва Марк Уайт, директор на Бизнес институт и преподавател в училище. Ако искате да научите повече по темата и не знаете откъде да започнете, вземете някои изпитани книги за маркетинг в интернет или започнете интернет курсове.

4.Обогатете повече финансовото си ноу-хау
Това е важна стъпка във вашето усъвършенстване. Придобиването на знания и умения във финансите ще ви помогне да говорите на езика на бизнеса, както и да виждате какво е финансовото положение на фирмите, с които работите. Вие можете да следвате финансови експерти в Twitter или да четете раздел финанси на вашия любим онлайн новинар.

5.Работа в екип
Може би си мислите, че това е нещо елементарно и дори безсмислено да се споменава, но това е умение, което се учи цял живот. Работата в екип изисква постоянство и търпение. Много от студентите от университета във Вирджиния били изненадани да открият колкото много качества им липсват за да бъдат добър екипен отбор. Една от разпространените у нас представи за “екипна работа” е, че тя зависи изцяло и единствено от желанието на хората в екипа да работят съвместно в атмосфера на разбирателство и взаимопомощ. За нещастие, добрият екип не се създава сам. Напротив, важно е да се осъзнае, че добър екип означава целенасочени управленски решения и действия, които да трасират пътя на хората в екипа да работят съвместно с разбирателство и взаимопомощ. Ето защо не трябва да се заблуждаваме, че добрият екип ще ни се случи от само себе си. Ако сме ръководител на екип или ни предстои да станем такъв, следва да сме проективна страна в процеса на неговото създаване. Не всяка група от хора е екип. Екипът е специфична група от хора, които са еднакво силно съпричастни към общата цел и работят съвместно в условия на взаимна зависимост. Това отличава екипа от обикновените групи от хора.


Анкета
Какво искате да се подобри на сайта Rabota.bg
Функциите
Да има по- голям избор от обяви
Да има по- голям избор работодатели
Сайта е сложен за използване и ми е трудно да се оправя
Всичко посочено
RSS Новини